Czy warto zabezpieczyć samochód?

Czy warto zabezpieczyć samochód?

Jakie są korzyści z ochrony lakieru dla użytkownika ? To nic innego jak skomplikowany system…

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zwraca uwagę na wygląd i kondycję karoserii swojego samochodu. 


Dzięki temu coraz większą popularność na polskim rynku zyskuje autodetailing.  Ale czym on jest tak naprawdę?

Jakie są korzyści z ochrony lakieru dla użytkownika?


Autodetailing to nic innego jak skomplikowany system pielęgnacji i ochrony przed uszkodzeniami eksploatacyjnymi wewnątrz i na zewnątrz auta. Skupmy się na tym co widzimy na pierwszy rzut oka, czyli na karoserii. To właśnie ona jest wizytówką naszego samochodu, na którym widz skupia swój wzrok . 


Co możemy zrobić dla jej lepszego wyglądu? 

Mycie detailingowe to jedna z opcji zabezpieczenia lakieru. Samochód zostaje poddany gruntownemu i starannemu myciu, bez pominięcia żadnego detalu. Ręczne mycie profesjonalnymi preparatami nie tylko odświeży jego wygląd, ale także nada głębi koloru. Jednak co w momencie gdy ten zabieg nam nie wystarczy i będziemy potrzebowali czegoś więcej? 


Rewitalizacja lakieru będzie dla nas idealnym rozwiązaniem.

Dzięki niej pozbędziemy się drobnych rys, a samochód po jednoetapowym polerowaniu odzyska dawny blask i będzie wyglądał jakby dopiero wyjechał z salonu. 

Jak możemy zabezpieczyć lakier, gdy już doprowadzimy go do stanu idealnego? Aplikacja Powłoki Ceramicznej to zabieg, za który z pewnością nasz samochód nam podziękuje. Powłoka hydrofobowa nie tylko zabezpieczy pojazd, ale sprawi, że codzienne dbanie o czystość będzie szybkie i bezproblemowe. Dodatkowo powłoki kwarcowe są najtrwalszą i najbardziej odporną formą zabezpieczenia zewnętrznych części auta, dlatego tak często są wybierane.  

d5.jpg
d6.jpg

Ile to kosztuje i jak oszczędzimy dzięki temu nasze pieniądze? 

 

Wiele osób, które nie zagłębiały się w to co daje autodetailing uważa, że jest im to po prostu niepotrzebne i nie będą bez sensu wydawały pieniędzy. Niestety przez to wiele tracą, a stan karoserii ich pojazdów z biegiem czasu będzie pozostawiał wiele do życzenia. Ile to tak naprawdę kosztuje? Zaczynając od standardowego mycia detailingowego ceny wahają się od 35 zł za mycie podstawowe do ponad 150 zł za jednorazowe mycie przy użyciu detailera. 


Rewitalizacja i renowacja lakieru to już większe koszty. 

Lakier musimy odpowiednio przygotować pod zabezpieczenie, a to wymaga ogromnego nakładu pracy i użycia odpowiednich środków. Nie dziwi więc cena zaczynająca się od 600 zł za samą korektę. Co w momencie, gdy zdecydujemy się na kompletne zabezpieczenie pojazdu i wybierzemy powłokę ceramiczną? Koszt samej powłoki ceramicznej to chyba największy nasz wydatek. Cena 3000 zł to średni koszt takiej aplikacji, ale zdarzają się także wyższe stawki w zależności od tego jaki pakiet wybierzemy. 


Co nam to wszystko daje? 

Odpowiednie przygotowanie samochodu i aplikacja powłoki hydrofobowej daje nam roczną, a czasem nawet dwuletnią gwarancję trwałości i zabezpieczenia lakieru. Warto zauważyć, że zabieg ten wykonujemy średnio raz na rok, co w przeliczeniu na każdy miesiąc nie jest już tak dużym wydatkiem. Jeśli naprawdę chcemy mieć spokój z częstym czyszczeniem lakieru i dbaniem o jego idealną kondycję - to idealne rozwiązanie. 

Czy można zabezpieczyć samochód używany? 


Co należy zrobić i jak go przygotować do zabezpieczenia?Zabezpieczenie samochodu używanego jest etapem bardzo często wykonywanym przy sprzedaży samochodu, ale decydują się na niego także aktualni posiadacze pojazdów. Przed tym zabiegiem musimy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu pojazdu.
Pierwszym i najważniejszym krokiem jest dogłębne mycie detailingowe, czyli pozbycie się wszelkiego rodzaju zabrudzeń. Podczas wieloetapowego mycia docieramy do trudno dostępnych miejsc i przy użyciu szamponów o odpowiednio dobranym stężeniu i neutralnym odczynie ph, proces mycia jest skuteczny i nie powoduje szkód dla auta. 

Jak poradzimy sobie z zarysowaniami i większymi zniszczeniami na lakierze? Służą nam do tego dwa etapy. Rewitalizacja i renowacja lakieru. Ta pierwsza jest idealnym rozwiązaniem dla lekkich zarysowań i zadrapań, które poprzez jednoetapowe polerowanie przy użyciu past polerskich przywracają świeżość lakieru i niwelują defekty. 

Renowacja natomiast to poważniejszy zabieg, który przeznaczony jest dla zniszczonego, uszkodzonego i utlenionego lakieru. Najważniejsza na tym etapie jest wielokrotna korekta lakieru, która wydobywa głębię koloru a niweluje wszelkie zarysowania. Te wszystkie etapy są niezbędne w przygotowaniu samochodu do zabezpieczenia i nie możemy ich pominąć, aby aplikowana później powłoka była trwała a samochód prezentował się nienagannie.
mer2.jpg